صد سال تنهایی



Monday, October 27, 2003


اینجا حدود سه هفته پیش یه سر رفتم اتاق تلویزیون دیدم روی میز کنار دیوا یه سری دفتر چه کوچیک چیدن. کنجکاو شدم. دقت که کردم دیدم ۳۰ نوع دفتر چه هست در ۳۰ رنگ مختلف، از هر نوع یه چند تایی روی هم چیده شدن که هر کس خواست هر کدومها رو که خواست برداره. دفترچه ها رو مرکز مشاوره دانشگاه چاپ و پخش کرده بود و هر کدوم مربوط به یک مشکل شخصی می‌شد‌، توی هر کدم یه سری نکته و راهنمایی نوشته بود، اول اینکه یه توضیح مختصر در مورد عنوان دفترچه بعد اینکه از کجا میشه فهمید فلان مشکل رو داری یا نه، در واقع علائمی که داره و اینکه اگر در چه حد باشه مشکل جدی حساب می‌شه و چه کارایی خود شخص برای حل مشکل می‌تونه انجام بده برای خودش و چطوری خودش می‌تونه به خودش کمک کنه و کلی اطلاعات دیگه.

شروع کردم مرور عناوین و یه سری رو که به نظرم می‌رسید که ممکنه جالب باشه یا به خودم هم ربط داشته باشه می‌خوندم. بعد یه دو سه تایی رو که مشکلات اپیدمیک بین خیلی از ماها به خصوص خودم بودن رو برداشتم، بعد اونایی رو که پریودیک ظاهر می‌شن رو برداشتم بعد یکم سر یکی دوتاش شک داشتم که واقعا منم یه همچین مشکلی رو دارم یا نه و آخرش یه چند تاش رو برداشتم. جمعا شد ۶ تا.

امروز هم یه سر اون طرفا بودم بازم یه نیگا کردم و یکی دیگه رو که قبلش شک داشتم برداشتم و یه مرور کلی این ۷ تا رو می‌کردم. جالب بود. عناوین‌اش اینا هستن البته تقریبا به ترتیب طیف رنگی :پ ->
- Loneliness
- Low Self-Esteem
- Breaking Up
- Cultural Conflict
- Social Anxiety
- Intimacy Diffculties
- Mild Depression (یه Extreme هم داشت ولی به من مربوط نمی‌شد)

پ.ن. این یکی مونده به آخرین عنوان از همونایی هست که تقریبا توی ایران اپیدمی هست. (یکی از آثارش " I avoid discussing uncomfortable issues "!!!!!)
از بحث در مورد این جور چیزا توی وبلاگ می‌پرهیزم ولی اگر علاقمند به بحث بودین پایه‌ام ....



Comments: Post a Comment