صد سال تنهایی



Saturday, June 05, 2004


یه ضرب المثل هست (چینی هم حتی نیستش!) که می‌گه که اگر می‌خوای یه شاخه رو هرس کنی، تا بزرگ و تنومند نشده و هنوز در حد جوانه هست ببرش وگرنه بعدا بریدنش سخت می‌شه.

حالا خودتون بیابید موارد استفاده‌ش رو!




Friday, June 04, 2004


معمولا فرزندان ارشد (اول) محافظه‌کار و ایده‌آل گرا می‌شن. علتش هم اینه که توی بچه‌گی مورد توجه همه هستن و همه تمام سعی‌شون رو بکار می‌برن که اجازه ندن اشتباه کنه و سریعا همه‌ی کارهاش رو تصحیح می‌کنن و همیشه ازش انتظار دارن. واسه همین عادت به ریسک‌پذیری پیدا نمی‌شه و همیشه ترس از موقعیت‌هایی داره که ممکنه مورد مواخذه قرار بگیره!




Tuesday, June 01, 2004


ساعت حدود ۴:۳۰ صبح هست. بیرون رو مه خیلی غلیظ و نوستالژیکی گرفته که یه جور روشنایی مثل چراغ خواب ایجاد می‌کنه. من خسته از کارهای ویراستاری قاصدک (که هر شماره داره حجیم‌تر می‌شه!) می‌خوام برم بخوابم. از ذهنم بیرون نمی‌ره که این دوباره به این معنی هستش که یک ماه دیگه‌ی عمر هم گذشت و همین‌جور ناخود‌آگاه با وجود اینکه تصمیم گرفتم کمش کنم گذشته‌ها رو مرور می‌کنم.

از زمان مهد کودک و دوستای اون موقع و روابطی که داشتم گرفته تا دوستان الان و همیشه در کنار اون‌ها خانواده! جدل‌ها، آشتی‌ها و خوشی‌ها. به کارایی فکر می‌کنم که می‌تونستم انجام بدم ولی دیگه دیر شده و خیلی چیزای دیگه. از همه‌ی این چیزا حس می‌کنم دو تا چیز رو دارم که می‌تونم روش حساب کنم و باهاشون پیش برم.
اولیش خاطراتی هست که برام مونده. و همیشه می‌تونم چشمام رو ببندم و ازشون لذت ببرم. مثلا می‌تونم خودم رو با حجت بالای کوه وسط برف‌ها تصور کنم یا توی هاوایی با کامران باور یا توی جواهرده با اهل خونه.

دومیش هم تجربه‌یی هست که مونده، از روابطی که بعدها فهمیدم چرا خراب شدن، از کارهایی که بعدها فهمیدم مدیون کی هستم بابت‌شون و خیلی چیزهای دیگه. ولی یه چیزی که الان دوباره برای بار صدم توی این دو روز اومد توی ذهنم حرفی هست که این دوست جدید استونیایی گفت و اونم اینکه یکی از بهترین چیزا اینه که توی روابط چه دوستی ساده چه خانوادگی و چه هر مدل دیگه آدما بتونن در مورد رابطه‌شون مستقیم با هم حرف بزنن! گاهی حس می‌کنم مهم‌ترین چیزا رو غریبه‌ترین آدما باید یاد‌آوری کنن.




برای یه فیلم توی سایت allmovie نوشته بود:
Flags: Adult Situations, Suitable for Children !!!




Monday, May 31, 2004


این مقاله در مورد سپاه به نظرم جالب اومد.




یک گالری عکس برای خودم راه انداختم که یک آلبوم توی گذاشتم. حتماً یه نیگا بندازین. (لینکش رو هم اون کنار اضافه کردم)