صد سال تنهایی



Tuesday, April 11, 2006


بالاخره انجام شد. کل ماجرا برای من خیلی جالب بود٬ چون اولین بار بود که توی همچین ماجرایی دخیل بود. شرکتی که من توش کار می‌کردم٬ یه شرکت کوچیک بود به اسم Assurent Secure Software Technologies با حدود ۵۵ کارمند. درآمدش در سه سال گذشته٬ سالی دو برابر شده بود. حدود ۱۰ روز پیش به ما اعلام کردند که شرکت رو داره Telus می‌خره. Telus که دفتر اصلیش توی burnaby هست و طرف ونکوور و آلبرتا کارش رو شروع کرده٬ در حال حاضر حدود ۸.۵ میلیارد ارزش داره. ما تا امروز insider حساب می‌شدیم و حق نداشتیم با کسی صحبت کنیم یا سهام خرید و فروش کنیم. این هم خبر رسمی معامله.

من یک مقداری سهام از شرکت قبلی داشتم٬ یعنی در واقع stock options داشتم٬ که تبدیل به پول خواهد شد. فکر نکنم رقم قابل توجهی بشه٬ ولی خب از آسمان افتاده حساب می‌شه تا حدی. ۳۰۰۰ سهم رو که داشتم به قیمت ۸ سنت هر کدام خریده بودم که امیدوارم قیمت‌اش حداقل به یک دلار برسه. ولی خب فکر کنم روسای شرکت٬ هر کدوم یکی دو میلیون و دو تا از صاحبان اصلی شرکت بلکه تا ۵ میلیون سهم داشته باشن که سهام ما در حد مورچه هست در مقابل این‌ها!

در ضمن٬ CEO شرکت جدید٬ یعنی Telus ٬ سال گذشته ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته!!

نتیجه اخلاقی: تنها راه میلیونر شدن این ور آب اینه که یه شرکت تاسیس کنی و بفروشیش بعد از اینکه یه کم بزرگ شد و یا بری بشی CEOی یه شرکت غول پیکر.


Comments:
جالبه! حالا محل کارتون که عوض نمیشه؟!
اینکه سهام آن شرکت را چقدر می خرند مگه مشخص نشده وقتی که Telus خریدتون؟
 
Post a Comment